Home > woord/beeld > Concertverslag > De Laatste Wals - Leuven

> zoek...
> meer zoeken...
 

De Laatste Wals - Leuven
Een boorlingske, een begrafenis en grootvader die teveel had gezopen (Okavango, Fluxus & Blowzabella) (Concertverslag)

Vorige week donderdag vond in Leuven de Laatste Wals plaats, het afscheidsfeestje van Fluxus. Folkroddels trok erheen met maar liefst drie verslaggevers. Hun bevindingen kun je nu integraal nalezen.
 
Door het gure winterweer in het westen van het land en de nodige parkingperikelen ter plaatse, waren we iets later dan voorzien aangekomen te Leuven. Hierdoor heb ik de eerste 2 nummers gemist van de cd-voorstelling van Fluxus & Hoover The Dog. Het eerste wat me opviel was het prachtig decor wat de perdikherenkerk biedt. Met de hoge plafonds en het historische gegeven van deze gerestaureerde kerk wordt er toch een extra cachet gegeven aan het geheel. Dit ging wel deels ten koste van de geluidskwaliteit - de weergalming is vrij groot - maar dichter bij het podium was er van deze galm nagenoeg niets meer te merken!

De groep bracht een imposant optreden met een vrij uitgebreid instrumentarium : bij momenten stonden er 10 muzikanten op het podium. De met passie en vuur gespeelde liederen waren een uiterst aangename afwisseling tussen rustige nummers en up-tempo liederen. Ook binnen de nummers zelf werd er geregeld met ritmes gegoocheld : gewoonweg schitterend!
Stefan Timmermans nam een groot deel van de presentatie voor zich, en op zijn typische onnavolgbare stijl wist hij wel in iedere bindtekst een grap te verstoppen. Zo leerden we - geheel in kerkelijke stijl - dat het er ondanks de begrafenis van Fluxus zeker niet rouwig moest aan toegaan : er was nl. ook een Vlaams - Welsch huwelijk voltrokken tussen de ex-leden van Fluxus en de leden van Hoover the Dog. Dit huwelijk had ook direct een geboorte te vieren : de debuutcd van Okavango werd er nl. boven de doopvont gehouden. De mengvorm van beide internationale muziekstijlen is subliem.

De muzikanten hadden er duidelijk zin in, en mijn inziens zal het niet bij één cd blijven!
-Tsjoecha-
 

Na het onderhoudende optreden van Okavango was het tijd voor een korte pauze. Na een klein kwartier besteeg Fluxus, in de originele bezetting, het podium en begon wars van het nog rondlopende, babbelende, totaal niet op de hoogte gebrachte publiek van de aanvang van het optreden, met hun begrafenis-set. Een set die werd afgetrapt met het nummer waarmee het voor hen allemaal begon: Trans Garriau Express. Tien jaar geleden was dit nummer een nieuwe, verfrissende wind in de folk, ondertussen is het uitgegroeid tot een bescheiden klassieker. Donderdag klonk het
bestoft. In de tien jaar dat Fluxus bestaan heeft hebben ze heel wat mensen beïnvloed en de leden van de groep zijn stuk voor stuk uitgegroeid tot authoriteiten in de folk. Donderdag werd het voor mij
echter duidelijk waarom ook voor Fluxus, net zoals voor alle dingen in dit aardse leven, een eind moest komen aan de rit. De gedrevenheid die we even ervoor nog hadden gezien van dezelfde muzikanten voor het project Okavango, was er niet meer tijdens het optreden van Fluxus. De
oudere nummers werden gebracht zonder veel vuur, en naarmate er meer volk op het podium kwam (Toon Van Mierlo, Fritz Sundermann, Bart "Pros" Vanblaere en Lieven Keymolen), werd de sound alleen maar rommeliger.

We waren een half uur verder vooraleer het publiek wat los begon te komen (los van leden, los van tong was geen probleem) en de zijbeuken van de kerk als dansvloer werden in dienst genomen. Met enkele bourrées kwam de sfeer er alsnog in en werd de begrafenis van Fluxus toch nog een memorabel, feestelijk moment. Nog wat later leek het zelfs alsof er iets als een festivalsfeer hing in het heilige gebouw.

Fluxus speelde haar laatste concert en toonde ermee aan dat splitten het beste was voor deze groep. Soms is het vuur voor iets gewoon weg. Dat de goesting om muziek te spelen er wel nog is, hadden we eerder op de avond gemerkt. Wat komt van té lang te blijven samenspelen zouden we later op de avond zien met Blowzabella.

-Tijl-
 
Donderdagavond was ook de Engelse groep BLOWZABELLA te gast op “De Laatste Wals”. Zes mannen en één vrouw beklommen het podium voor een concert waar veel folkies reikhalzend naar hadden uitgekeken. De groep werd al in 1978 opgericht, maar van de oorspronkelijke bezetting is alleen doedelzakspeler, fluitist en saxofonist John Swayne over. Blowzabella heeft een lange en rijke geschiedenis achter de rug, met vele muzikantenwissels, en als laatste aanwinst Fransman Gregory Jolivet op draailier. Jolivet speelt ook bij La Machine, en is een rasmuzikant die zijn enorme, groene draailier met ontelbaar veel knoppekes met een verbijsterend gemak bespeelt en bovendien swingt als de beesten. Iemand opperde gisteren overigens dat de naam La Machine verwijst naar het masjien waar hij op speelt, maar dit geheel terzijde.
BLOWZABELLA trok het bal na een schier eindeloze soundcheck al meteen goed op gang met een mooie scottische waarin de doedelzakken (Jon Swayne, Paul James) de hoofdrol speelden, gevolgd door een Engelse dans waarvan de choreografie uit de doeken gedaan werd door saxofoniste Jo Freya. Even vreesden we voor een bal dat continu onderbroken zou worden om nieuwe dansjes uit te leggen, maar uiteindelijk bleef het aantal Engelse dansen beperkt tot drie, verspreid over het hele bal. De boomballers bleken de leuk uitziende dansen overigens snel onder de knie te krijgen met een minimum aan uitleg. Muzikaal gezien leunde deze muziek naar mijn gevoel sterk aan bij sommige Franse dansen, al kan dat ook aan het instrumentarium van de groep gelegen hebben natuurlijk. Ook de rest van de dansen voelden vrij Frans aan, behalve misschien de toch wel erg snelle en weinig subtiele mazurka’s, al is dit natuurlijk een kwestie van smaak/ mode. Bij nummers waar de hele groep samen speelt valt de stevige sound op, waarbij één of twee instrumenten de leiding nemen, en de rest eerder ondersteunend werk levert, vooral ook op ritmisch vlak – in de huidige bezetting staat er immers geen percussionist mee op het podium. Harmonisch is deze aanpak misschien wat minder interessant, er is minder ruimte voor verfijnde solo’s of instrumenten die met elkaar in dialoog treden, maar het levert wel een uiterst dansbaar geluid op. De groep had, net zoals FLUXUS overigens, wel last met de galmende akoestiek van de Predikherenkerk, waardoor het zeker achteraan en opzij altijd klonk… alsof ze ergens ver weg in de kerk stonden te spelen. Bassist Ian Luff holde af en toe wat achter de anderen aan, wat toch wel storend werkte, al wist hij dat op andere momenten dan weer goed te maken met goedgeplaatste simpele baslijntjes. Opvallend was wel dat de nummers die in een beperktere bezetting gebracht werden, van een veel hoger niveau waren dan wat de groep als geheel deed. Zo was er een prachtige bourrée à trois temps op viool solo (Dave Shepherd), of een snelle wals met een hoofdrol voor de trekzak van Andy Cutting.
Was het voor de pure luisteraar misschien een minder interessante avond – en dan nog was dit onzes inziens grotendeels aan de akoestiek te wijten – voor de dansers was het zeker een enorm afwisselend bal. Zowel snelle als trage walsjes, een paar schitterende bourrées die het beste in de dansers bovenhaalden, ook al omdat beheerst dansen de boodschap was op de supergladde vloer, scottisches, een enkele jig (en wij maar denken dat we de hele avond jigs en reels zouden dansen), een paar andro’s… De enige polska van de avond ging naar ons gevoel een beetje de mist in, omdat de typische accenten op de derde en de eerste tel er niet echt in zaten, je kon er dan ook evengoed een mazurka op dansen – een trage!
Muzikaal hoogtepunt van de avond was zeker en vast de sublieme draailiersolo waarbij Jolivet het instrument met opvallend gemak als een waar orkest gebruikte. In het prachtige eerste deel begeleidde hij zichzelf op de bassnaar van het instrument, om daarna een wals te spelen waarbij hij elk onderdeel van de draailier en de kerk deed mee vibreren, enfin, zo leek het toch. We werden zodanig opgeslorpt door de muziek dat we vergaten te dansen, en pas na een tijdje, toen de wals al lang in een scottische was overgegaan, merkten dat de verfijnde muzikale omlijsting het werk was van trekzakspeler Andy Cutting.
‘The Willowtree’ was na bijna drie uur bal de waardige afsluiter voor een degelijk bal. Heeft Blowzabella de hooggespannen (muzikale) verwachtingen ingelost? Misschien niet helemaal… aan jullie om hieronder jullie commentaren te posten!
-Lilo-
 


(Tijl)
03/01/2006 22:00

Bookmark and Share
© folkroddels.be
reacties
Toch even zeggen dat Okavango mij zeer sterk bekoord heeft. Vooral het gezongen nummer 'zwerver' met een schitterende Greet Garriau in de hoofdrol blijft beklijven. Ik had dan ool wel een ideale plaats om van een perfect gebalanceerd geluid te kunnen genieten (goed op tijd zijn heeft soms een voordeel). Alle lof voor Ludo Vleugels en zijn mensen om in die moeiljke ruimte toch op zoveel mogelijk plaatsen een goede klank neer te zetten.
Daarnaast heb ik ook heel erg genoten van de gemoedelijke sfeer die er de hele avond heerste, alsof je op een groot familiefeest was.


steven, 04/01/2006 00:18 (13403) - top
mij heeft vooral de bassist van blowzabella bekoord
Wat een show die gast!


AFR (Anonieme Folkroddelaar), 04/01/2006 00:31 (13404) - top
't heeft wel nie lang geduurd, met diene bassist :D
mm


mm, 04/01/2006 01:35 (13405) - top
Ik sluit mij aan bij Steven, het was voor mij,een plezante dag samen-werken met Ludo Vleugels en zijn bende. De Predikherenkerk mag dan wel een prachtige decor vormen, om er een groep in te versterkken is het lang niet zo evident om alles gebalanceerd te laten klinken. Samen denk ik dat we binnen de mogelijkheden er het maximum hebben uitgehaald.

Mr Wolf, 04/01/2006 06:11 (13407) - top
Nog even vermelden dat Blowzabella na het laatste bisnummer nog wel zin had om te spelen, maar geen inspiratie meer had. Tot iemand uit het publiek hen vroeg om het Vlaamse 'Jan Mijne Man' te spelen.
Dat hebben ze dan ook gedaan, en er ook 'Go Mauve' aan gebreid. Deze nummers zaten vroeger trouwens ook al in hun repertoire, het is dus niet zo uitzonderlijk dat ze ze speelden. Maar leuk is het wel.


Jåk, 04/01/2006 10:02 (13409) - top
Met alle respect voor het werk van "geluidsmannen en of vrouwen" maar de klank op het concert van fluxus en blowzabella was waar wij zaten gewoon niet goed.
Misschien gewoon zonder geluidsversterking spelen met een naturel sound ?
stef


AFR (Anonieme Folkroddelaar), 04/01/2006 11:48 (13414) - top
In zo'n kerk kan het geluid ook gewoonweg niet aangenaam klinken, zeker niet bij snelle nummers waar die lange nagalm echt lelijk klinkt en zelfs storend is. Bij heel trage nummers kan de nagalm van een kerk een verrijking zijn voor de muziek. Hoedje af voor Mr Wolf, ik had het niet beter gekund!

Op de vraag of het zonder PA beter zou zijn, moet ik absoluut neen antwoorden. Nu werd er voor gezorgd dat er 2 speakers in 't midden van de zaal staan, om de achterste rijen ook van direct geluid te voorzien. Zonder die 2 speakers zou je achteraan alleen maar een mengelmoes van klanken gehoord hebben!


Willem, 04/01/2006 12:13 (13415) - top
Ik zat halfweg de kerk en de klank was niet om over naar huis te schrijven. Het lag waarschijnlijk aan diezelfde akoestiek, maar Okavango klonk voor mij véél rommeliger dan "Fluxus & friends". Het tweede deel was misschien wat routineuzer gespeeld, maar het samenspel was beter.
Wat Okavango betreft : wat een violist !
jan


AFR (Anonieme Folkroddelaar), 04/01/2006 12:25 (13416) - top
ksluit me aan bij Willem, zo een kerk is en kan gewoon niet aangenaam zijn om naar dergelijk concert te luisteren.
Als je beslist om naar zo een concert te gaan luisteren dan moet je je er op voorhand bij neerleggen dat het geluid (losstaand van ervaring en kunnen van de geluidsmannen) niet schitterend zal zijn. Dat is nu eenmaal de akoestiek van de locatie. Misschien wel spijtig voor iets zoals een afscheidsconcert van Fluxus, ...


jErrE, 04/01/2006 12:32 (13417) - top
Het geluid was naar mijn idee goed genoeg. Wij van de organisatie waren uitermate verbaasd dat de geluidstovernaars van dienst het geluid net zo goed kregen. In de turbinezaal van de centrale heb je ook een redelijk lange nagalm en last van een overstemmend geroezemoes. In de predikherenkerk kregen we met doeken en aankleding de natuurlijke nagalm van 7 seconden naar een schamele 3 seconden.

Wat mijzelf betreft: ik vond de sfeer zeer aangenaam de hele avond. Okavango was heel goed, net zoals hun live CD. Mensen die fluxus al die jaren hebben gevolgd kregen een krop in de keel tijdens het - toegegeven - niet vlekkeloze afscheidsconcert. Het werd ook zeker geen typische Boombal avond: er was veel meer ouder publiek aanwezig en ook Blowzabella speelt, in oude stijl, veel rustiger dat onze jonge balgroepen. Maar welke van die balgroepen zal later kunnen zeggen dat ze een hele avond balrepertoire kunnen spelen met bijna uitsluitend eigen composities die bovendien bijna allemaal tot de klassiekers in het genre behoren? Dat was voor mij persoonlijk het verbluffendste van de hele avond: je hoorde de ene na de andere hit passeren, wetende dat de groep ze zelf speelde. En wat mij betreft:het origineel wordt nog altijd door niemand overtroffen in intentiteit en virtuositeit. Het is niet omdat je niet omdat je op eerste gehoor niet onmiddellijk vuurwerk hoort dat het daarom mindere goed is. Het verschil tussen Andy Cutting en Didier Laloy? Andy Cutting speelt alsof het allemaal vanzelf gaat. Je ziet hem ook niet zwoegen en zweten of wild heen en weer stampen op het podium. Dat trekzakske speelt als het ware op zijn eigen. En met de andere muzikanten op het podium is dat net hetzelfde: ze staan er gewoon, zonder pretentie of show hun ding te doen. En voor mij doen ze dat fantastisch. Ik heb de hele avond lopen meeneurieën en fluiten. Merci Blowzabella en hopenlijk tot nog een keer ergens anders in België.

Knorrie


AFR (Anonieme Folkroddelaar), 04/01/2006 12:35 (13418) - top
Ik zou de predikherenkerk niet echt durven vergelijken met de turbinezaal van de Centrale! De turbinezaal heeft een lange nagalm, maar een kerk is nog een wezenlijk verschil hoor!

Willem, 04/01/2006 14:14 (13419) - top
Curieus dat er niemand bericht over de strontzatte bassist van blowzabella.

De volgende keer dat iemand Blowzabella op een festival of in een zaal plaatst zou ik opteren van geen drank meer aan de heren voor te schotelen voor het optreden. Het muzikaal spel van de (kegeldronke) bassist was toch ondermaats voor zo'n groep...

Toegegeven, ik denk niet dat ik in zo'n toestand nog in de maat zou kunnen blijven spelen zoals hij deed...



plibken, 04/01/2006 15:22 (13420) - top
idd, geen enkele van de recensenten blijkt daar iets in de mot gehad te hebben!

[quote=lilo]...Bassist Ian Luff holde af en toe wat achter de anderen aan, wat toch wel storend werkte, al wist hij dat op andere momenten dan weer goed te maken met goedgeplaatste simpele baslijntjes...[unquote]

... maar ook ...

[quote=AFR]...mij heeft vooral de bassist van blowzabella bekoord! Wat een show die gast!...[unquote]

jon liet na het concert vallen dat ze daar helemaal niet mee opgezet waren, en dat het concert voor hen daardoor allesbehalve 'vlotjes' ging door dit incident (cfr. kordate actie van paul james).
ook radio1 was niet gelukkig met die gang van zaken!
dus: allicht binnenkort een vacature voor bassist bij blowza??

hoedanook: ik was héél blij de 'godfathers' van de hedendaagse balfolk scene eindelijk eens live bij ons aan het werk te horen én zien.

mm
mm


mm, 04/01/2006 15:52 (13421) - top
mss uit eerbied voor hun grijze haren...

AFR (Anonieme Folkroddelaar), 04/01/2006 16:50 (13422) - top
Haha mm, sta me toe dat ik je toch eens wijs op de titel van dit artikel, die toch blijkt aan te duiden dat minstens één iemand van de recensenten de gezegende toestand van de bassist in de mot had...

Jåk, 04/01/2006 17:39 (13425) - top
Of het geluid nu wel of niet goed klonk, kan je natuurlijk discussiëren. Maar dat de PA-man misschien wel 10 keer te laat zijn schuifjes openzette (muzikanten die halfweg een nummer invielen waar vaak al enkele maten bezig voordat hij het in de mot kreeg) is een vaststaand feit.

En Ian Luff str***zat op het podium: het was alleszins een bijkomende sensatie. al moet het inderdaad niet simpel zijn om met zo iemand te moeten samenwerken.

Blowzabella heeft mij zeker en vast bekoord.


stefan, 05/01/2006 17:54 (13446) - top
Voor mij kwam Fluxus helemaal niet zo rommelig over, en voor de rest vond ik het een schitterende avond.

Wat die bassist van Blowzabella betreft: ik vond het alleen raar dat de geluidsman dan niet wijselijk de bas een pak zachter had gezet, dan konden de dansers ongestoord in het ritme blijven, en konden de veertig personen vooraan lustig naar het grappige schouwspel blijven verderkijken.


Aendrik, 05/01/2006 23:03 (13456) - top
Een kerk is niet gebouwd voor elektrisch versterkte concerten, en een portaal niet om in te gaan k. Spijtig wat "men" met deze locatie heeft aangevangen.

Fluxus (tweede deel) was voor mij het hoogtepunt van de avond. Een groep is nog iets anders dan een "project". Al zijn die laatste er nodig om concerten te krijgen in dit voor muzikanten te kleine land.

Wie in deze kerk Blowzabella voor het eerst zag werd niet verwend. Ze speelden jaren lang in Saint Chartier na de concerten gewoon op straat bij de verschillende dansvloeren rond het kasteel onvergetelijke avonden samen (inderdaad sterk geïnspireerd door Franse balmuziek zoals ergens te lezen stond. Dezelfde bassist gaf de groep toen een onnavolgbare drive mee. Geen vlucht vooruit maar een ritmische "zetel" voor de dansers. Een prachtige muzikant. Ook het verdwijnen van draailierspeler Nigel Eaton slaat wat mij betreft een gat. Zelfs al is zijn vervanger een technisch wonder... maar zoals ik al zei: een groep is nog iets anders dan een project.


Hans, 06/01/2006 13:18 (13459) - top
Was helemaal uit het Nederlandse gekomen om Blowzabella te bewonderen.
Ik heb hun spel met gemengde gevoelens aangehoord
Andy en Gregory waren subliem.
Ik heb vooral genoten van hun snelle minimalistische stukken
Het was zeer triest om te zien hoe hun bassist zijn muzikaal talent verruild had voor de fles.

Wat ik vooral storend vond was al dat dansend publiek dat alle plaats voor het podium in beslag nam en mij slechts een plaatsje aan de zijkant overliet.
Ik dacht dat ik een concert bezocht en geen dance party.

Toen Jo Freya de walserijen ook nog begon te promoten, begreep ik het pas.
Het wás een dance party ?.


AFR (Anonieme Folkroddelaar), 09/01/2006 02:16 (13535) - top
beste, u het was een boombal, een zéér gekend dansfeest hier bij ons. er speelt altijd een live-groep ten dans, in dit geval Blowzabella. als ge dit nog eens wilt meemaken moet je maar eens surfen naar www.boombal.be

AFR (Anonieme Folkroddelaar), 09/01/2006 10:41 (13540) - top
Doet Blowzabella dan ook optredens waarbij NIET gedanst wordt?
Leve hun urendurende bals (spijtig genoeg deze keer niet zoveel uren)


AFR (Anonieme Folkroddelaar), 09/01/2006 11:46 (13545) - top
BEste Afr nr 20720: Ik versta uw reaktie niet zo goed. Blowzabella was duidelijk aangekondigd als afsluitend bal voor deze avond. Dit zowel op deze site als op Folkforum.nl en www.boombal.be. Blowzabella speelde en speelt nog steeds voor het overgrote deel dansmuziek en dat bovendien nog het liefst voor dansers. De programmatie van de avond was dan ook opgebouwd als 2 concerten (CD voorstelling okavango en afscheidsconcert Fluxus) en een afsluitend bal door de groep die het meeste invloed heeft gehad op de Belgische folkscene de afgelopen 10 jaar.

Groetjes uit Leuven,
Knorrie


AFR (Anonieme Folkroddelaar), 09/01/2006 12:34 (13549) - top
Nogmaals, ik (20720)weet niets van boomballen en er valt niemand iets te verwijten, hooguit mijzelf
Volkmuziek heeft over het algemeen een hoog dansbaarheidsgehalte maar dat wil niet zeggen dat er ook per se gedanst moet worden.
Het statische gehuppel en geschuifel kon mij nauwelijks bekoren maar dat terzijde.
Blowzabella maakt wonderschone muziek die het beluisteren meer dan waard is.
Wanneer men zichzelf slechts als een dansorkest ziet, doet men niet alleen zichzelf maar ook de muziekliefhebber zoals ik tekort.
En dat is jammer.

Wellicht mogen er de volgende keer nog een paar rijen stoelen blijven staan ? ;)

Groetjes,

Peter uit Geleen (NL)


AFR (Anonieme Folkroddelaar), 10/01/2006 07:39 (13578) - top
De groep die het meest invloed gehad heeft op de Belgische folkscéne is denk ik nog altijd Kadril ( en al zijn individuele leden )+ Mensen zoals Herman DeWit
en de Hubert Boones.Het is precies alsof "folk" nog maar 10 jaar bestaat.Naast de folk stijl van Blowzabella bestaan er nog veel meer andere die mijns inziens minstens evenveel invloed gehad hebben " Fairport Covention , the Albion Band , Fungus om er maar een paar te noemen.
stef


AFR (Anonieme Folkroddelaar), 16/01/2006 20:09 (13758) - top
voeg commentaar toe... (disclaimer)

Folkroddels Radio
bijschrift
  • I
  • streek: Niet doorgegeven
  • I
  • datum:
  • I
  • genre(s):
    • Lage Landen
    • Keltisch (UK/Ierland)
    • Dans
  • I
  • website: www.folkinleuven....
  • I
  • email:
  • I
  • aantal malen gelezen: 3138
  • I
  • artnr: 20554
    redactie
  • I
  • wijzig artikel
  • I
  • upload foto
    verwante artikels
  • I
  • De laatste wals (foto-reportage)
  • I
  • Bassist verlaat Blowzabella (Folkroddel)
  • I
  • Blowzabella (Groep Buitenland)
    mail
    Mail dit artikel naar een vriend...
    Recentste Concertverslag 
    achterklap
    Mooie videoclip van deze plaat op https://www.youtube.com/watch?v=K1REDX8kMyk ...

    Hallo, Op zondag 25 februari 2018, vanaf 14u, hommage-optreden aan John Lundström in Den Beulebak te...

    Welkom op Sonamos Latinoamerica dan: http://www.folkroddels.be/artikels/53204.html
    ...


    snelnieuws
  • I
  • MUSICA TRADIZIONALE DELLE MARCHE( ITALIA)
  • I
  • ODISEA: MEDITERRANEAN JAZZ / FLAMENCO
  • I
  • Riccardo Tesi & Banditaliana
  • I
  • Tsirani Ensemble (Armenië)
  • I
  • Bal & Basta! Duo Tanghe-Coudroy, Duo Absynthe
  • I
  • Les Violons de Bruxelles ft. Tcha Limberger
  • I
  • Shantalla (Ierland/Schotland) : cd-release
  • I
  • Tanya Tagaq - the Inuit Experience
  • I
  • Didier Laloy & Quentin Dujardin: Cd-release
  • I
  • La Calandria trio (Mex) & Karina Clavijo (Ecuador)
  • I
  • Sonamos Latinoamerica Festival
  • I
  • Festival Sonamos Latinoamerica: Ana Contreras
  • I
  • Queimada: Katla, Central Bal, A Contrabanda
  • I
  • Merrow in de grote kerk Groede
  • I
  • Hans Mortelmans en Groep op de Gentse Feesten
  • I
  • Hans Mortelmans en Groep in de Zoo van Antwerpen
  • I
  • Shantalla – From the East unto the West
  • I
  • Lankum (Ierland): cd-voorstelling
  • I
  • Habib Koité & Bamada (Mali): cd-voorstelling
  • I
  • Hide & Seek Festival: Ghalia Benali (Tunesië)
  • I
  • Hide & Seek Fest: Ablaye Cissoko & Volker Goetze
  • I
  • Hide & Seek Festival: Guitarpa Duo (Venezuela)
  • I
  • Hide & Seek Festival: Gjini Ensemble (Albanië)
  • I
  • Hide & Seek Festival: Rabasa (Kaapverdië)
  • I
  • Hide & Seek Festival: Myrddin & Imre De Cauter
  • I
  • Hide & Seek Festival: Mieko Miyazaki (Japan)
  • I
  • Hide & Seek Festival: Antsa (Madagascar)
  • I
  • Hide & Seek Festival: Païvi Hirvonen (Finland)
  • I
  • Hide & Seek Festival: brass in de tram
  • I
  • Brosella Festival
  • I
  • CANCELLED: ROBY LAKATOS ENSEMBLE
  • I
  • The Celtic Social Club – From Babylon to Avalon
  • I
  • Tristan Driessens – FOLK DANCER'S JOURNEY
  • I
  • Balfolk Breda (midsummer's dances)
  • I
  • BENEFIETCONCERT MET SANGHAR SUHAIL & SARA RASULI
    © Folkroddels.be 2005 - Contact - Redactie - Disclamer - Webdesign - Sitemap

    des: Arban