Home > woord/beeld > Interview > Interview met Wim Jansegers

> zoek...
> meer zoeken...
 

Interview met Wim Jansegers
organisator van FolKloF en andere feesten (Interview)

Wim Claeys pleitte voor vernieuwing binnen het folkdansen. We gingen hierover te rade bij Wim Jansegers, organisator van FolKloF en andere dansevenementen. Deze zomer programmeert hij 10 dagen in de Oude Vismijn tijdens de Gentse Feesten. Als dj opereert hij onder de naam FluXXus.

Wat onderscheidt FolKloF van een gewoon folkbal?
Folkof is allereerst een gezongen folkbal, terwijl de meeste bals zich richten op instrumentale muziek. Bovendien kiest FolKloF resoluut voor muziek met traditionele wortels, terwijl er momenteel in de folkscène eerder een evolutie is richting pop, rock en elektronica. The Folklove Orchestra is samengesteld door zangeres, componiste Elly Aerden. Haar visie en doel zijn zeer duidelijk: op een eigentijdse manier en met respect voor origine en originaliteit, dansbare cross-overs maken van folk- en wereldmuziek. Maar wat minstens zo belangrijk en zelfs onontbeerlijk is, is de enorme ondersteuning die Wouter Vandenabeele aanbiedt. Hij staat mee op het podium, maar schrijft vooral ook alle arrangementen.
 
Wat maakt folKloF dan voor de dansers bijzonder? 
Folklof biedt zijn bezoekers, voor de verandering, geen programma aan in een plastieken reuzentent of zaal met TL-lampen maar wel grote, stijlvolle charmante zalen met veel dansruimte op supergoede dansvloeren. Daar kan je in de allerbeste omstandigheden met een luxegevoel dansen en die cross-overs ten volle ervaren. Folklof kiest resoluut voor een stuk exclusiviteit, het is niet wekelijks, het is iets waar je naar kan uitkijken, iets dat niet op je frigo plakt maar dat in je agenda staat en waar je vrienden toe uitnodigt. Het is een ‘grand bal de luxe’ waar de bezoeker zich werkelijk gedragen weet. FolKloF speelt in op de behoefte om je eens speciaal te voelen, net zoals je naar een fijn feest gaat. Mensen kleden zich er ook een beetje naar, er is veel meer zorg, het is een beetje een aparte ervaring. Ik denk dat dansers net als fijnproevers zin hebben in andere gerechten die hun smaak en zin kunnen verruimen.
 
Wat voor muziek wordt er precies gespeeld?
Het gaat om traditionele gezongen muziek, gearrangeerd door Wouter Vandenabeele, met wereldse invloeden uit de Balkan, Mediterraanse, Joodse en Scandinavische streken. In acht talen wordt een waaier aan mooie wereldbrede dansbare liederen gebracht. Osama Abdulrasol op kanun zorgt voor een bijzonder exotisch geluid dat je in geen enkele andere folkformatie tegenkomt. The Folklove Orchestra heeft door zijn samenstelling de allure van meest gevarieerde folkorkest in de Benelux. Er staan 7 zeer goede muzikanten op het podium die al die verschillende stijlen tot een mooi geheel kunnen verweven. De muziek is zo rijk dat het zowel voor luisteraars als dansers boeiend blijft en meteen een gedurfde mix is die we ten allen tijde beogen.
 
Kennen de dansers die andere dansen wel?
De avond wordt gestart met een dansinitiatie door Koen Dhondt van Frissefolk. Koen heeft een gigantische danservaring, sterke uitstraling en de nodige begeleidende capaciteiten om tijdens de initiatie ook andere dansen aan te bieden dan de alom gekende folkdansen. Hij staat vanuit zijn volksdanservaringen heel open voor dansen uit andere streken, voor vermenging en ook in het tango dansen is hij meer dan thuis. Hij vermengt al deze facetten zo subtiel dat je als danser niet eens merkt dat je dit helemaal zelf aan het doen bent. Zo zat er bijvoorbeeld vorige keer in de dansinitiatie een Griekse kettingdans, die dan uiteraard ook tijdens het concert gespeeld werd. Wat ook opvalt zijn de invloeden uit de Balkan die Koen in de dansinitiaties implementeert. Dansen uit de Balkan zijn iets helemaal anders, ze zijn meestal heel snel en vragen een beetje beheersing, maar worden ook heel energiek en frivool gebracht. Ik kijk echt op naar Koen die er al van de allereerste FolKloF bij is en ik kan me er geen enkele voorstellen zonder hem. Folklof is echt een loyaal team.
 
Waarom is het volgens jou zo belangrijk mensen de kans te geven om te dansen? Durven ze dat dan niet meer? 
Ik denk dat er, net als ikzelf trouwens, maar relatief weinig mensen zijn die zich echt ten volle aan dans durven overgeven. Bijna iedereen heeft wel een zekere schroom op de dansvloer. Veel mensen hebben het beeld dat dansen alleen iets voor de jeugd is. Of je denkt dat je het niet meer kan omdat je zo’n druk leven hebt. Door de opmars van de elektronische muziek waarin je alles individueel en vrij uitdrukt, is het samen dansen op de achtergrond geraakt. Daarom is het belangrijk dat mensen terug in contact komen met elkaar, dat er fysieke uitwisseling is, en misschien nog beter, dat er ook in groep kan worden gedanst zoals dat in de folk vaker gebeurt. Je maakt met jong en oud contact, het is gezond en inspirerend en mensen worden al eens verliefd in die omstandigheden. Ik merk dat dansen belangrijk is in onze gedigitaliseerde maatschappij. Je kan je niet wegstoppen in dans want als je danst sta je naakt maar overwin je ook dingen. De ene mens is daar al wat vlotter in dan de andere. Dansfeesten zijn ook belangrijk om je te ontspannen en je ziel uit te drukken en de dansinitiaties helpen daarbij. 
 
Is dansen iets voor mooie mensen?
Ik denk dat mensen altijd mooi zijn. Sommigen laten zich wel wijsmaken dat ze niet mooi zijn, maar dat laten ze toe door wie enkel het uiterlijk belangrijk vindt. Dansen is voor iedereen, voor jong en oud en maakt iedereen gelijk. Het is misschien een cliché, maar ik weet vooral dat als mensen al dansend hun expressie uitdrukken, hun schoonheid naar boven, naar buiten komt. Dans maakt mensen mooi en geeft ze een uitstraling die een sterkere energie heeft. Het gaat niet om de look maar om het gevoel, om je mooi willen, mogen en kunnen voelen.
 
Hoe is FolkloF geëvolueerd?
Ik organiseer al langer feesten en dansevenementen. In 2007 zei ik nogal stoutmoedig tegen Elly dat ik aanvoelde dat het me in het folkmilieu ook wel zou kunnen lukken om wat te creëren en me er artistiek in uit te drukken. Zij lachte, laten we zeggen ‘charmant’, maar wees me tevens subtiel op ‘mijn bleu zijn in het groen’ maar toch is FolKloF zo als een uitdaging voor mij begonnen want daar hou ik van. In juni 2008 programmeerde ik de allereerste FolKloF in de mooie spiegeltent aan het Noordkasteel. Het was moeilijk te vinden, maar wie er geraakte heeft het zich niet beklaagd. Met nauwelijks reclame bereikten we elke kaar tussen de 100 en 160 dansers, en daarmee zat de spiegeltent goed vol. Dat gaf zoveel energie en enthousiasme bij iedereen dat ik het niet langer in de frigo wou laten liggen. En zo kwamen we in 2009 bij De Roma terecht, een prachtige monumentale zaal, een straat verwijderd van Elly in Borgerhout. In juni 2009 is de 1e editie in de Roma doorgegaan, met 340 dansers, waarmee we door de goede samenwerking zo goed als een break-even hebben kunnen maken. Iedereen was enthousiast en veel mensen hebben ons een gigantisch warm hart toegedragen. Ik heb toen 128 bals bezocht en 5000 km gereden om eigenhandig en respectvol 10.000 flyers uit te delen, iedereen kwam mij overal tegen.
 
Jij gelooft precies wel in het goede resultaat van flyeren?
Ja, ik geloof daarin, op voorwaarde dat iemand het doet die echt weet waarover het gaat zoals ikzelf, Elly of één van de vele sympathisanten. Je voelt al flyerend aan wat de mensen willen. Ik denk dat mensen het ook wel tof vinden om te weten wie er achter een evenement staat. Mensen spreken je aan, ze hebben vragen en opmerkingen, ze hebben kritiek, opbouwend of afbrekend, maar dat is ook interessant. Ik sta niet echt in de spotlight, dat is ook mijn ambitie niet. Maar ik ben wel heel gedreven om ervoor te zorgen dat de muzikanten en het project wel in de spotlight staan. Flyers zijn daarin naar mijn aanvoelen veel belangrijker dan posters. Mond-aan-mond-reclame is natuurlijk ook heel belangrijk. We zitten nu 3 edities verder met FolKloF, 7 in totaal, maar ik blijf wel flyeren omdat ik er van leer. 
 
Is FolKloF een concurrent voor Boombal?
Nee, helemaal niet want FolKloF heeft naar mijn mening een andere doelstelling en speelt zich af in een ander segment. Ikzelf zie hen eerder als collega’s en ik organiseer helemaal niet zo frequent zoals de mensen van Boombal dat doen omdat ik ook nog in andere milieus bezig ben. Zij zitten over heel het land verspreid, hebben een fantastisch festival, hebben op 10 jaar tijd heel veel mensen laten dansen. Ze hebben een heel stevige structuur uitgebouwd en hebben ook hun moeilijke periodes gehad. Zij inspireren mij, maar ook buiten het Folkmilieu zijn er organisators die dat doen en in hun segment heel goed zijn. De mensen van Radio Modern die met hun originele swingfeesten heel het land en De Gentse Feesten veroveren, maar ook Petrol bijvoorbeeld die in Antwerpen mooi programmeren en met 10 days of techno zeer knappe dingen doen.
Ik ga ervan uit dat we allemaal hetzelfde willen bereiken: dat we mensen willen samenbrengen, een mooi concept neerzetten en uiteindelijk moet je daarin als organisator ook in overleven. Het enige dat ik me kan toewensen is dat andere organisatoren mij op dezelfde manier kunnen respecteren in wat ik doe en uiteindelijk wil ik niet meer of niet minder dan gewoon mooie dingen creëren.
 
Waarom wil je feesten voor andere mensen organiseren?
Ik ben altijd een enorme muziekfan geweest, kan niet leven zonder en het werkt voor mij bijna therapeutisch. Ik heb ook altijd graag gedanst, vanuit mijn eigen gevoel, al heb ik vroeger ballroomdanslessen gevolgd en poog ik een beetje tango te dansen. Zoals de meeste mensen had ook ik mijn carrière en een gezin. Maar als ik daar de kans toe had, dan organiseerde ik al eens een feestje. Ik ging op allerlei feesten dj’n wat ik al sinds mijn 13e doe. Dikwijls deed ik dat gewoon gratis omdat ik het graag deed. In 2004 was ons huis klaar en gaven we een groot tuinfeest, er speelden een jazz- en een funkgroep van kennissen en vrienden. Het liep een beetje uit de hand want er waren meer dan 300 mensen die van overal kwamen. Alles liep praktisch zo van een leien dakje dat daar voor mij ‘de frank’ gevallen is. Verdorie zeg, mensen samenbrengen met toffe muziek in een aangenaam concept, daar is behoefte aan en ze kwamen me nog vragen ook wanneer ik het volgende ging doen. Ik wilde dat wel doen maar niet elke keer in mijn tuin uiteraard. Enkele maanden later werden de eerste feestjes opgezet. Boogie Nights met funk, soul, disco en jazz wat toch tot 350 dansers haalde in een sub-stijl. Ik was altijd op zoek naar uitdagingen, op mijn feesten was er niet zomaar muziek, ik koos voor stijlen waarin een echte uitdaging zat.
 
Je organiseert ook rookvrije dansfeesten in het Oude Badhuis in Antwerpen?
In 2005 engageerde ik me als dj om voor een organisatie die DimensiDansi noemt, mee hun rookvrije fuiven te ondersteunen in Het Oude Badhuis van Antwerpen. De mensen die dat met hart en ziel hadden opgestart wilden er om verschillende redenen mee stoppen of gingen naar Leuven en ik ben in Antwerpen dan zelf beginnen organiseren. Vroeger was een rookvrije fuif uniek, intussen is een fuif waar je nog wel mag roken een unicum, dus ook daarin werd er pionierswerk geleverd. De muziekkeuze daar is heel breed, het publiek is een kleurrijk, vrij spiritueel en zachtmoedig en er wordt hier en daar op blote voeten gedanst. Het is een heel vrij gebeuren en veel mensen herontdekken er zichzelf in de dans terug. Als het jouw stijl, vibe of ding niet is, dan kom je er ook niet meer. Het is verliefd worden op de atmosfeer en de mensen, of niet. Het is dus je ding of niet. De 5 ritmes dansinitiatie is erop gericht om met wat begeleiding mensen terug uit hun schroom op de dansvloer te krijgen. Je kan via een uur gratis dansinitiatie opwarmend ervaren om je vrij te voelen en te dansen op die 5 ritmes die er in muziek zijn van het hele rustige tot het uiterst uitbundige. Er zijn ook workshops zang met Elly Aerden en dans met professionele docenten. En daarna begint het feest, ik noem het geen fuif, ik druk erop dat het een feest is, er word rondgegaan met vers fruit, er zijn veel attenties naar de mensen toe. Het is heel laagdrempelig, ook qua prijs. Ik vind het belangrijk dat mensen zich even van alle stress en druk in de maatschappij kunnen ontdoen door naar zo’n feest te komen. Vroeger vermengde ik al eens beelden, concerten of poëzie in zo’n feest om mezelf er artistiek in te kunnen uitdrukken, maar ik heb geleerd dat dit niet altijd van tel is, dat je de dingen heel zuiver moet houden in de stijl waarin je bezig of begonnen bent. Nu hou ik die dingen bewust gescheiden en ik werk er andere specifieke projecten voor uit.
 
Wat zijn de kwaliteiten van een goede organisator?
Ik denk dat een goede organisator op zijn minst over 3 kwaliteiten beschikt. Het is heel belangrijk dat hij of zij artistiek is door eigen ervaring en er zich goed in kan uitdrukken. Dan kan je de artiesten die je programmeert heel goed kan begrijpen en weet je wat ze nodig hebben om hun ding goed te doen. Ten tweede is het belangrijk dat je puur organisatorisch zeer praktisch bent en dat gaat van communicatie en contracten tot technische zaken zoals geluid en belichting over de esthetica van zaal en podiumaankleding. Dat is een hele ketting die je moet beheersen. Ten derde mag je als organisator per definitie geen ego tentoon spreiden. Een organisator werkt vrij nederig achter de schermen. Je moet goed beseffen hoe de bezoeker, de danser, het geheel ervaart. Er is een enorm verschil tussen iets technisch organiseren of werkelijk door het gebeuren heen wandelen en ervaren wat het teweeg brengt. Dat is een fout die veel organisatoren maken, ze zijn er dan wel technisch of commercieel mee bezig, maar doorvoelen het geheel niet. Het is ook heel belangrijk om te luisteren naar de bezoekers, naar wat ze nodig hebben. Vroeger was ik zwaar onder de indruk van kritiek, nu ga ik er op een positieve manier mee om i.p.v. me er te emotioneel door te laten leiden. Je mag de dingen nooit te eng of persoonlijk zien weet ik nu.
 
En dan is er natuurlijk ook het financiële luik. De dag van vandaag zijn de kosten als je iets organiseert zeer hoog. Niet dat het perse hoeft maar mensen hebben daar meestal geen besef van. Als er, afhankelijk van het dansgebeuren, 300 à 400 mensen komen dansen ben je net uit de kosten, en om dingen op te bouwen heb je reservecenten nodig. Als je vanuit een puur economisch oogpunt gaat organiseren, dan valt de voeling met het voorgaande weg en krijg je dingen die niet meer aangenaam zijn. Wat ik tot nu toe gedaan heb, heb ik altijd alleen gedaan, weliswaar met de hulp van vele mensen die mij zeer trouw zijn, maar de investeringen kwamen van mij, ik heb er al mijn spaargeld in gestoken, en dat, is zeer veel, ik durf dat eerlijk zeggen. In het begin maak je daar zware fouten in en de brandstof is snel op. Ik heb iedere keer geprobeerd om verder te doen en naar nieuwe wegen gezocht. En nu, 5 jaar later, kan ik zeggen dat er toch wel iets aan het gebeuren is. Jezelf als mens verder ontwikkelen en degelijk neerplaatsen in een evenementen-milieu kost je makkelijk 10 jaar. Ook veel artiesten zullen het met me eens zijn.
 
Je doet dj-werk onde de naam dj FluXXus. In de folkmuziek is er de, inmiddels ter ziele gegane groep Fluxus. Is dat niet verwarrend, want jij had toch niets met die groep te maken? 
Ik was op zoek naar een dj en organisatienaam die mij aansprak en waar ik mij artistiek kon in terug vinden. Op een morgen werd ik wakker met het woord Fluxus. Ik ben het dan op het net gaan nakijken, en het bleek een Amerikaanse kunstenbeweging uit de jaren 60 te zijn die nog steeds actief is . Er bleek in Vlaanderen ook een folkgroep te zijn die zo heette, maar hun website was toen al niet meer actief. Ik heb dan gekozen voor FluXXus met 2 keer X, vanuit mijn baseline “eXpect the uneXpected”.
Ik heb in het folkmilieu deftig mijn best moeten doen om het uitleggen, maar het is me nooit kwalijk genomen. Op een bal van Koen Dhondt in Sint-Gillis ben ik er eens door enkele muzikanten van Fluxus met de glimlach over aangesproken. Ik wist op dat moment niet eens dat zij de muzikanten waren en het is met een schouderklop en een frisse pint weggewerkt. Daardoor heb ik mijn gerustheid gevonden om met die naam door te gaan. Ik gebruik FluXXus nu als overkoepelende naam voor dj -werk, dansfeesten en managementwerk met mijn vzw.
 
Deze zomer programmeer je 10 dagen lang Ballroom tijdens de Gentse feesten in de Oude Vismijn. Hoe kom je daar terecht?
Een paar maand geleden kreeg ik de vraag om in de prachtige historische Oude Vismijn in het centrum van Gent, recht tegenover het Gravensteen, een programma van 10 dagen in elkaar te boksen. Ik ben daar vrij snel op ingegaan, het is een fantastische uitdaging. Ik zag er de mogelijkheid in om 10 verschillende dansstijlen aan te bieden. Na 2 weken van dag en nacht werken was heel de programmering rond. Omdat het zo een uniek project is waren er snel fantastische muzikanten en artiesten bereid om in te tekenen. Het is natuurlijk een uitgelezen kans om daar tevens een FolKloF, Boegienights en een fonkelnieuwe Ballroomavond neer te zetten. Wat ook in de frigo lag was het oprichten van een Ballroom-orchestra. Om dit ook weer in een cross over te brengen als een meer jazzy repertoire vroeg ik alweer aan Elly of zag zitten die uitdaging aan te gaan, vermits ik wist dat ze diep vanbinnen ook met Jazz wat wilde doen. Nu kon ik eens een uitdaging aanbieden. Alsof alle puzzelstukken samenvielen door al dan niet toevallige ontmoetingen was er in een mum van tijd een sterke groep muzikanten bij elkaar die dat gaan realiseren. Zo is ook dat gegroeid en kunnen we in een prachtige zaal met 700 m2 parket alweer dans en muziek gaan aanbieden.
 
Wat valt er tijdens Ballroom in de Oude Vismijn precies te beleven?
We starten om 19u met toffe dj’s die elk in hun stijl zeer goed zijn of met een live –voorprogramma. Daarna komt er om 22u een hoofdprogramma met een orkest van sterke live -artiesten en ik sluit elke avond zelf af met een zeer breed muzikale dj –set van Abba tot Zappa.
In een notendop: 17/07 sals(a) atak, 18/07 tango mortale, 19/07 worldshake, 20/07 pop the corn & soul, 21/07 waltz musette, 22/07 swing manouche, 23/07 ballroom jazz, 24/07 FolKloF, 25/07 boogie nights, 26/07 cha cha con rumba. Behalve op FolKloF komen er nog heel wat muzikanten die zeker een folkpubliek aanspreken: voor walz muzette doet Ronny Verbiest het voorprogramma en SALTIN BANQUE van Stijn Bettens het hoofdprogramma. Koen De Cauter met zijn gezelschap komen op de swing-manouche-avond. Er is ook een wereldmuziekavond met een LOS CALLEJEROS, een 13-koppige band uit Leuven. En er is een popcorn-oldies avond met het ORCHESTRA PATAGON van Jan De Smet, zij brengen in première een programma speciaal in de juiste stijl. Voor de tango komt ORCHESTRA TANGUEDIA met Gwen Cresens, dit orkest speelt op wereldniveau en komt bij ons bal spelen, ik voel me zeer vereerd dat die mensen dat willen doen. Ik voel me vereerd door alle artiesten die er komen, omdat er zoveel enthousiasme is.
Ballroom gaat door van 17 tot 26 juli, elke avond vanaf 19u. Het volledige programma vind je hier: http://oudevismijn.be/ballroom.php
 
Heb je nog andere folkuitdagingen in de toekomst?
Zeker, al ga ik die nog niet prijs geven nu. Ik wil nu verdergaan met FolKloF en Ballroom. FolKloF staat 24 juli dus gratis op de Gentse feesten en in het najaar is er op vrijdag 10 september weer FolKloF in de Roma in Antwerpen en de editie voor 1011 is ook al gepland op 29 april.  Elly heeft momenteel een CD op stapel staan met haar project en groep ELEONOR. Voor Eleonor behartig ik de productie en het toekomstige management. Verder ga ik samenwerken met Osama Abdulrasol, de Babylonische kanunspeler en beeldend kunstenaar die in Gent woont. Osama is wereldklasse en heeft me gevraagd om zijn management verder uit te bouwen, ook in het buitenland. Een verkoper ben ik niet. Er is mijn inziens een verschil tussen management en booking en die vergissing heeft al menig artiest kapot gemaakt. Ik wil de bezieling, de insteek van een artiest, naar voor kunnen brengen en dat zo goed mogelijk doen. Met de juiste inzet en het juiste vertrouwen kan je zeer mooie dingen doen zodat artiesten zich op hun eigen, persoonlijke manier kunnen tonen. Met artiesten die je nauw aan het hart liggen, kan je knappe dingen realiseren. En met Elly als lief, des te meer…
 
Veel succes daarmee! 


(Sterrekruid)
08/07/2010 12:08

Bookmark and Share
© folkroddels.be
reacties
Zalig interview ! Wim, ik duim voor het slagen van je projecten ! Stella, nog veel van zulke interviews gewenst !

Rudy, 09/07/2010 01:12 (25840) - top
voeg commentaar toe... (disclaimer)

Folkroddels Radio
bijschrift
  • I
  • streek: Niet doorgegeven
  • I
  • datum:
  • I
  • genre(s):
  • I
  • website: www.dimensidansi.be
  • I
  • email: wimjansegers@tele...
  • I
  • aantal malen gelezen: 3119
  • I
  • artnr: 45805
    redactie
  • I
  • wijzig artikel
  • I
  • upload foto
    verwante artikels
    mail
    Mail dit artikel naar een vriend...
    Recentste Interview 
    achterklap
    Hallo, Op zondag 25 februari 2018, vanaf 14u, hommage-optreden aan John Lundström in Den Beulebak te...

    Welkom op Sonamos Latinoamerica dan: http://www.folkroddels.be/artikels/53204.html
    ...


    Datum is fout!! Het is zaterdag 25 maart !...

    snelnieuws
  • I
  • Naragonia Quartet– Mira – 2018 – Homerecords
  • I
  • Sinnekloas danst // gratis Baleynbal
  • I
  • GUSTAVO ECCLESIA- ARGENTINA
  • I
  • ROBY LAKATOS ENSEMBLE
  • I
  • 3de Festival "Bals et Roses"
  • I
  • QUEBRACHE ARGENTINE TANGO AND FOLK
  • I
  • DÍAZ/MOLINA GUITAR DUO ‘PAMPA DEL PLATA’ ARGENTINA
  • I
  • DOIMNIC MAC GIOLLA BHRÍDE- IRISH TRADITIONAL
  • I
  • MUSIC FROM CRETE
  • I
  • O CLUBE DO CHORO DE BRUXELAS INVITES
  • I
  • Vishtèn // concert i.s.m. CC Sint-Niklaas
  • I
  • Jonas Meersmans
  • I
  • Hide & Seek Festival 2018
  • I
  • SCINTILLA- MUSIC FROM BRAZIL
  • I
  • BANSURI MEDITATION FABRICE DE GRAEF
  • I
  • Appelweyre // cd-voorstellingen
  • I
  • BERT CORNELIS ft LAHIRI, MUKHERJEE & CHATTERJEE
  • I
  • STEVEN DE BRUYN & OSAMA ABDULRASOL
  • I
  • LUTHOMANIA SEXTET
  • I
  • AMSTERDAM KLEZMER BAND & SÖNDÖRGÖ
  • I
  • Kuhn FU
  • I
  • LES GOÛTS DE GAND
  • I
  • XENITIA ft. Katerina Fotinaki
  • I
  • YELEMANI TRIO
  • I
  • Zilleghem folk
  • I
  • KOSMOKRATORS & MARIA SPYROGLOU REBETIKO F-NL-E-EL
  • I
  • THE SCIENTISTS (AU)
  • I
  • BOBBY C (BE) / FUSS BENDER (BE)
  • I
  • BOGGAMASTA (BE)
  • I
  • LOS WEMBLER'S DE IQUITOS (PE)
  • I
  • COMM'UNITÉ: 47SOUL (PS) / DE RUDIES (BE)
  • I
  • Marc Hauman & groep/// WÖR
  • I
  • Nieuwe top-Irish band te gast bij vzw OORZAAK
  • I
  • STAGE ‘REBETIKO D’AMERIQUE’
  • I
  • RENAUD DARDENNE-BENJAMIN CLEMENT: PERIPLE MUSICAL
    © Folkroddels.be 2005 - Contact - Redactie - Disclamer - Webdesign - Sitemap

    des: Arban