|
|
|
|
the Graveyard. A Tale of Tales.  |
|
|
|
|
Een experiment met realtime poëzie (Demo)
|
Wat doet een mens als ik zoal op een paas-zondag-ochtend? Een beetje rondneuzen op wired.com bijvoorbeeld. Deze keer kwam ik daar een artikel tegen dat me wel wat nieuwsgierig maakte. Namelijk een recensie (http://blog.wired.com/games/2008/03/the-graveyards.html) over een nieuw spel ontwikkeld door een paar Belgische indie game ontwikkelaars. Of moet ik zeggen kunstenaars? Want eerder dan een spel is het een 10-minuten durende scene die je meevoert in de mijmeringen van een oud vrouwtje die op een bankje van een kerkhof gaat zitten. Zelf kondigen ze het aan als "een experiment met realtime poëzie". Een geslaagd experiment zou ik zeggen. De zwart-wit beelden (of moet ik zeggen grijswaarden?), het oog voor detail, het lichtspel, de traagheid en de manier waarop het oud vrouwtje stapt zorgen er allemaal voor dat je in dezelfde emotionele toestand geraakt als het vrouwtje.
Wat doet dit artikel nu op folkroddels hoor ik velen onder jullie al denken. Wel, de muziek is geschreven door Gerry De Mol u allen wel bekend. Gerry maakt de ervaring compleet met een knap poëtisch liedje (in het Nederlands en Engels ondertitteld!) over de kennissen van het vrouwtje die op het kerkhof begraven liggen.
Een demo van het spel kan je hier downloaden: http://tale-of-tales.com/TheGraveyard/index.html En een volledige versie, met 1 extra feature namelijk dat het vrouwtje plots kan sterven, kan je kopen voor slechts 5 $ . Omgerekend moet dat momenteel iets van een 3,- Euro zijn.
DATA DIRECTOR: Auriea Harvey PROCESS DIRECTOR: Michaël Samyn ANIMATIONS: Laura Raines Smith MUSIC: Gerry De Mol SOUND EFFECTS: Kris Force
Evert.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
reacties  |
|
|
|
|
|
 |
|
bijschrift  |
|
|
|
|
I
|
streek:
Niet doorgegeven |
I
|
datum:
|
I
|
genre(s):
|
I
|
website:
|
I
|
email:
|
I
|
aantal
malen gelezen: 2736 |
I
|
artnr:
38080 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
redactie  |
|
|
|
verwante artikels  |
|
|
|
mail  |
|
|
Recentste Demo  |
|
|
|
|
|